Forum Gildii Proximus

Opis forum

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

  • Index
  •  » Mag
  •  » Dla raidujących magów

#1 2011-02-21 17:32:13

 Navaris

Nowy użytkownik

812214
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2011-02-21
Posty: 2
Punktów :   

Dla raidujących magów

"Dla Raidujacych magów"



Podstawową zasadą maga, który chce robić dobry dps jest:
Nigdy nie przestawaj czarować.
Nawet sekunda zastanawiania się nad kolejnym ruchem będzie Cie kosztować utratę dpsu. Dlatego nawet jak masz rzucić zły czar, nie denerwuj się, lepiej rzucić ten zły niż tracić czas na zastanawianie się, który teraz powinien paść, aby utrzymać kolejność.
Pamiętaj również przy tym, że kolejny czar możesz rzucić zanim zacznie się kończyć ładowanie poprzedniego. Dobrym modem, który Ci pomaga w zrozumieniu tej zasady jest Quartz. Ja jednak polecam go tylko do ZROZUMIENIA, a potem już o wiele lepiej próbować samemu dojść do tego kiedy ten czar ma być rozpoczęty.
Również pamiętaj, iż rozpoczęcie czaru zaczyna się nie z włączeniem przycisku, lecz puszczeniem go.


Lista działów:
1. Buffy i hit cap
2. Buildy do raidowania
a. FB i FFB
b. Arcane
c. Frost
3. Mirror Image
4. Profesje
5. Enchanty
6. Gemy
7. Statystyki
8. Addony


1. Lista Buffów, które na siebie nakładaj:

Arcane Brilliance
Molten Armor

albo, jeśli grasz Arcane
Mage Armor
oraz
Focus Magic

Jedzenie:
Severed Sagefish Head
a jeśli nie masz hit capa to przed bossami:
Grilled Dragon

Picie:
Flask - Flask of the Draconic Mind
Prepot i Potion w czasie walki - Volcanic Potion
Jeśli Grasz FB albo FFB używaj również Flame Cap

Jeszcze tylko napisze o hit capie, aby później już się nie powtarzać i tylko wypisać statystyki. Hit cap to cecha, która pozwala Ci na 100% trafianie w przeciwnika. Jeśli nie masz wystarczającego hit capa istnieje szansa, że nie trafisz w niego, a co za tym idzie zmniejszysz swój dps.
Kiedyś myślałem, że ten taki prawdziwy hit cap nie jest potrzebny. Wchodziłem do instancji i trafiałem zawsze. Jednak zdarzało się, że nie trafiała spora ilość czarów. Tu chodzi o szczęście, czasem wchodzi wszystko, a czasem nie. Właśnie dlatego, warto mieć hit capa.

Hit cap aktualnie dla maga wynosi 1742 hit ratingu, a dla Draenei 1640 (1639.554)


2. Najlepsze buildy do raidowania:

Zanim zajmiemy się poszczególnymi buildami musicie mieć na uwadze, że:
Na typowej walce podobnej do Patchwerka, czyli gdzie stoisz w miejscu i dpsujesz Arcane stoi 3.5% ponad Fire i Frost.
Na walce, gdzie trzeba się poruszać i są addy Fire prowadzi o 3.5 % nad Frostem oraz 8.5% nad Arcane.
Na walce, gdzie pojawiają się addy, trzeba się ruszać, istnieją stuny i interrupty Fire i Frost idą głowa w głowę przewyższając Arcane o 8%.

Dlatego najlepiej aktualnie grać w Fire, a jako offspec wziąć Arcane albo Frost zależnie od potrzeb.
Jeśli robisz pierwsze podejścia do nowych bossów, a Twoja drużyna (z naciskiem na healerów) nie wie co i jak, to warto pomyśleć o buildach, które przede wszystkim ułatwią im ich zadania - np. Frost ma bardzo dobrą protekcję przed obrażeniami
Dla bardziej zainteresowanych polecam Mage SimulationCraft


a. Fireball (FB) I Frost Fireball (FFB)
Należy przede wszystkim zaznaczyć, iż są to te same buildy, które różnią się jednym Glyphem (Glyph of Frostfire zamiast Glyph of Fireball).
Build FB i FFB . Bardzo ważnym faktem jest, iż granie w FFB jest kompletnie nieopłacalne przede wszystkim z powodu Ignite Munchingu. DoTa z Glyphed Frostfire Bolt może być critem, a Ignite Munching powstaje między innymi, gdy Crity następują w tym samym czasie. Co za tym idzie paradoksalnie crit nie zawsze jest nam na rękę.

Zatem zanim przejdziemy do konkretnych spelli omówmy go z grubsza.
Jest to build z Cauterize i jeśli chcesz iść w bardziej dpsowy build, ale mniej bezpieczny to wyjmij dwa punkty z Cauterize i daj je w Improved Fire Blast.
Można również pokombinować z talentem Pyromaniac i dostosować go do swoich potrzeb - dać tam dwa punkty, gdy mamy głównie bossów z addami, albo nie dać nic, gdy boss jest jedynym przeciwnikiem w walce.
Obecnie Fire na raidy wydaje się być najlepszą opcją. Od teraz coraz rzadziej będziemy mieć problem z maną, a co za tym idzie coraz rzadziej będziemy używać Scorchy. Talent Cauterize okazuje się być również wyśmienitym talentem na walki z bossami i jest naprawdę bardzo przydatny.
Chociaż nie jest tak dobry jak Arcane na statyczne walki, to jednak w zasadzie większość walk jest dynamiczna i Fire jest na nie właśnie idealny.

Lista priorytetów:
Critical Mass > Hot Streak (HS) > Living Bomb (LB) > Flame Orb > Fireball (FB)
a dla FFB:
Critical Mass > Hot Streak (HS) > Living Bomb (LB) > Flame Orb > Frostfire Bolt (FFB)
Sytuację komplikuje tylko Impact z Combustion (o czym również poniżej)

Jeśli chodzi o AoE to oczywiście Blast Wave, który wywoła Flamestrike, następnie LB oraz niesamowicie sprawdza się użyte do tego Combustion wraz z Impactem.


A teraz już trochę konkretniej o talentach i czarach Fire bo sytuacja zmieniła się diametralnie.
Cauterize
Dzięki dwóm punktom w ten talent masz 100% szans na przeżycie śmiertelnego ataku. Zamiast umrzeć zostaniesz z 40% Twojej maksymalnej energii oraz będziesz płonął tracąc 12% maksymalnej energii co 1.5 sekundy przez następnych 6 sekund.
Efekt ten może pojawić się raz na minutę.

Zatem to oficjalna część, a teraz trochę o tym czym jest ten talent naprawdę.
Przede wszystkim jest ochroną. Gdy na przykład atakują Cie addy albo Boss, bo akurat Tank nie zdążył złapać aggro, to ten talent Cie uratuje.
Do tego zarzucenie Ice Blocka po ataku niweluje efekt płonięcia, dzięki czemu healerom łatwo Cie wyleczyć.
Jest świetny w momencie kiedy healerom nie udaje się Ciebie podleczyć, albo zbierasz niepotrzebnie duże obrażenia. Raz na minute jest to Twoja ostatnia deska ratunku.
Może być on również używany na różne ciekawe sposoby. Jeśli np. tank zginie a Ty będziesz miał aggro możesz na spokojnie kitować przez moment bossa, dać mu się uderzyć i rzucić Ice Blocka. W tej chwili healerzy mogą podnieść tanka i dać na niego odpowiednie buffy, po czym tank tauntnie od Ciebie bossa.
Na 3ciej fazie walki z Ascendent Council, gdy boss rzuca na Ciebie bąbla, healerzy nie muszą Cie leczyć. Wystarczy, że bąbel przestanie istnieć, Cauterize uruchomi, a Ty już w powietrzu wciśniesz Ice Blocka.

Combustion
Combustion Helper
- addon, który pomaga w łatwy sposób zrozumieć kiedy należy rzucić Combustion.
Combustion aktualnie zadaje automatycznie mniej więcej 1k Fire Damage oraz rzuca dodatkową DoTę, która zadaje straty przez 10 sekund.
Niby proste a jednak znowu bardzo ciekawe rozwiązanie.
Po pierwsze jak jest sumowana ta DoTa?
Combustion w momencie rzucenia sumuje wszystkie DoTy, które są na przeciwniku. Czyli niech to będą dla przykładu Ignite, Living Bomb oraz Pyroblast. Gdy te DoTy tykają w tym momencie zadając dodatkowy burn damage dla przeciwnika Combustion wylicza je i sama nakłada dodatkowa DoTe.
Jak dziala ta DoTa?
Zależna jest od posiadanego haste. Dla przykładu jeśli ma się więcej haste potrafi ona tyknąć 14 razy na 10 sekund.
Z którymi DoTami współpracuje?
Z Pyroblast, Living Bomb, Ignite, FFB Glyph.

Combustion zatem został przeobrażony w nowy ciekawy czar. Oczywiście najlepiej będzie go rzucać w momencie kiedy na przeciwniku jest jak najwięcej DoT, ale najważniejszą, którą należy obserwować to Ignite. Im jest większy tym większe straty zadaje Combustion. LB jest również istotny, a najmniejszy wpływ ma dota z Pyroblasta. Dlatego staraj się przede wszystkim przed rzuceniem Combustion aby na przeciwniku był LB oraz Ignite w granicach 10k+.
Należy przy tym pamiętać, że serwer potrzebuje tych setnych sekund aby przekazać informacje. Dlatego np. Combustion ryzykownie jest rzucać, gdy za sekundę zniknie LB albo gdy Pyroblast jest w powietrzu.
Najlepszą informacją jest jednak to, że Combustion współpracuje z:

Impact
Talent, który powoduje, iż rzucenie Fire Blasta na przeciwnika wywoła przerzucenie DoT z niego na pobliskich oponentów (przy czym DoTy z niego samego nie znikają - za wyjątkiem Living Bomb).
Dzięki temu dla przykładu można pozwolić sobie na rzucenie jednego Living Bomb, a następnie Fire Blasta i jest on na innych przeciwnikach.
Jednak należy z tym uważać i z drugiej strony trzeba umieć się tym bawić bo:
Po pierwsze jest to aggro chłonny czar.
Po drugie ciężko współpracuje z LB na co bardzo trzeba uważać (później wspomnę o tym podczas omawiania LB).
Po trzecie należy go rzucać kiedy DoTy SĄ już realnie na przeciwniku. Np. jeśli właśnie do niego lecą, albo przed chwilą użyłeś jakiegoś instanta to serwer może nie mieć czasu na przetworzenie wszystkiego i niektóre z nich się nie rozejdą.
Po czwarte i co najważniejsze współpracuje świetnie z Combustion. Jednak trzeba i na to uważać, gdyż Fire Blast nie moze zostać wysłany w tym samym czasie co Combustion (np. jak macro). Musi być tak, że Combustion najpierw zacznie pracować, czyli rzucony spell przetworzy wszystkie dane i stworzy DoTe, a następnie rzucić Fire Blasta i Impact prześle je na pobliskich przeciwników.

Living Bomb
Od tej pory maksymalnie może być na 3 przeciwnikach i gdy wybucha również na 3 przeciwnikach.
Kiedy rzucicie 4ty LB na kogoś to ten pierwszy rzucony zniknie. Trzeba uważać gdyż te wybuchy są jednym z niewielu przybliżeń do Hot Streaka, o którego nie jest już tak łatwo.
Kolejna sprawa jest LB i Impact.
Wszystko jest fajnie pięknie gdy przeciwników wszystkich razem jest 3.
Działa to w ten sposób, iż możemy rzucić na jednego LB, potem Fire Blast i działający dzięki niemu Impact przerzuci LB na pozostałych dwóch.
Podczas takiej sytuacji trzeba mieć na względzie, iż przerzucony LB będzie miał taki sam czas do wybuchu jaki był na oryginale.
Czyli, gdy do wybuchu pozostało na Przeciwniku nr1 4 sekundy to i na Przeciwniku nr2 i 3 będzie również pozostaną do wybuchu 4 sekundy.
Jest to o tyle fajne w takiej sytuacji, że mamy w sumie 3 wybuchy oraz na dobra sprawę prawie gwarantowany Hot Streak.
Jednakże jeśli przeciwników jest więcej to LB z tego oryginalnego celu przejdzie na inny, bo jak wiemy może utrzymac sie tylko na 3 jednocześnie. Należy mieć to przede wszystkim na względzie podczas używania Combustion ponieważ każda DoTa na oryginalnym celu się liczy i byłoby niefajnie gdyby zniknęła.

Flame Orb
Jest to czar, który zadaje straty na najbliższym pojedynczym przeciwniku podczas podróży (nie robi w tym momencie AoE) i który dzięki talentowi Fire Power wybucha na koniec swej podróży (w tym momencie zadaje AoE damage)

Hot Streak
Został podzielony na zwykły Hot Streak i Improved Hot Streak
Pierwszą nowością jest, iż od tej pory Hot Streak może procować od Pyroblasta i jak również od Fireballa, Frostfire Bolta, Scorcha i Fire Blasta. Nie procuje od periodycznych obrażeń takich jak np. LB.
Przez to, że mamy znacznie zmniejszony Crit od tej pory Pyroblast nie będzie tak często się pojawiał jak niegdyś.

Flamestrike jest instantowym castem. Jego zakres jest już zwiększony do rozmiarów Blizzarda.
Blast Wave potrafi stworzyć Flamestrike w miejscu na które został rzucony.
Molten Armor już nie korzysta ze spiritu zatem jest to 3% crit tylko i wyłącznie.

Prime Glyph:
Glyph of Molten Armor
Glyph of Pyroblast
Glyph of Fireball

albo jeśli grasz FFB:
Glyph of Frostfire

Major Glyphs nie są już takie ważne ale mogą być przydatne:
Glyph of Blink
Glyph of Blast Wave
Glyph of Evocation



b. Arcane
Arcane Build
należy tu nadmienić, iż jest to build nastawiony na przeżywalność z powodu 3 punktów w Prismatic Cloak, ale można dwa z tych punktów dać np. w Improved Polymorph i jeden w Improved Arcane Explosion, albo oczywiście samemu pokombinować.
Również warto dostosować pod swoje potrzeby Nether Vortex , bo może być nieprzydatny (zależnie od grupy raidowej, bossów oraz zadania które Ci powierzono).
Master of Elements jest talentem, który niezależnie od fazy (burstowej czy konserwacji) zwraca bardzo mało many. Generalnie na walkach z bossami zwraca jej nawet mniej niż Mana Gemy użyte podczas walki. Dlatego jeśli chciałoby się włożyć gdzieś dwa punkty właśnie warto wziąć pod uwagę, aby je wyjąć z tego talentu.
Rotacja w Arcane wygląda podobnie do tej, gdy posiadało się t9.

Dzieli się ona na 3 fazy:
1) Burstową
Rzucamy 4 Arcane Blasty (można nawet zaryzykować 5), następnie CD (jak Arcane Power, Mana Gem) i spamujemy tylko i wyłącznie Arcane Blasty (AB) przez jakieś 15-20 sekund (zależnie od gearu) i na koniec rzucamy Evocation rozpoczynając drugą fazę.
Można jej używać, gdy:
- Evo jest bardzo bliskie odnowienia tudzież już odnowione i Mana Gem jest gotowy do użycia.
- Gdy walka się kończy i nie będziemy już potrzebować many (Prosta zasada. Arcane Mag kończący walkę z maną = zły mag)

2) Regeneracyjną
W której właśnie używamy Ewokacji. Trwa ona mniej więcej 6 sekund i musimy koniecznie wybrać taki moment w którym nic nas przez ten czas nie uderzy, gdyż czar odnowi niewystarczającą ilość many.

3) Konserwacyjną
W której dbamy o to, aby nadal dpsować przy czym jednocześnie nie tracić za dużo many.
Tu możemy podejść do sprawy na dwa sposoby.
Pierwszy to taki, gdzie po prostu używamy rotacji ABSpam234MBAM (rzucamy Arcane Blast i AM jak tylko będzie proc).
Albo drugi - używamy najlepszej rotacji pod tą fazę, która zapewnia najlepszy możliwy dps spośród rotacji mających na celu nam odnowić manę, a nie ją zużyć czyli zawsze używamy Arcane Barrage w momencie, gdy mamy dwa stacki z Arcane Blast i nadal nie mamy dostępnego Arcane Missiles z procem.
W tej rotacji istnieją zatem takie możliwości:
Arcane Blast - Arcane Blast - Arcane Barrage
Arcane Blast - Arcane Blast - Arcane Missiles z procem

Rzeczy, które przede wszystkim się zmieniły to:
Arcane Blast
Od tej pory nie buffuje wszystkich czarów tylko i wyłącznie siebie. Nadal stackuje się do 4 oraz nadal znika po rzuceniu jakiegoś innego Arcanowego czaru jak np.

Arcane Missiles
Ma 40% szans na to aby procnął z powodu innego czaru (nawet z takiego jak Slow Fall). Jeśli nie ma talentów włożonych w Improved Arcane Missiles to rzuca zaledwie 3 Missiles.

Arcane Barrage
Ma czterosekundowy cooldown.

Mage Armor
Teraz co 5 sekund odnawia 3% całkowitej many (3.6% z glyphem).

Evocation
Od razu odnawia 15% many a potem 45% w mniej więcej (zależnie od haste) 6 sekund.

Prime Glyph:
Glyph of Arcane Blast
Glyph of Mage Armor
Glyph of Arcane Missiles


Major Glyphs:
Glyph of Slow - ponieważ Nether Vortex nie aplikuje Slow na przeciwnika, gdy jesteśmy 40 yardów (AB range) od niego (prawdopodobnie bug) i ten glyph daje nam tą możliwość.
Glyph of Arcane power - na pewno odnowienie MI jest bardzo przydatne chociaż na razie nie działa.
Glyph of Invisibility
Oczywiście można spróbować wziąć jakieś inne, gdyż w sumie Major Glyphy, to w dużej mierze po prostu dodatki.


c. Frost
Frost jest buildem ciekawszym, aniżeli wcześniejsze niemalże ciągłe spamowanie Frostbolta. Teraz w stylu gry można go trochę przyrównać do Fire.
Dużą wadą za to jest to, iż Frost jest aktualnie jedynym range specem, który ma zasięg mniejszy niż 40 yardów biorąc pod uwagę wszystkie istniejące zasięgowe klasy.
Zaletą zaś jest możliwość odnowienia many wśród raidu dzięki Enduring Winter.
Build Frost
Jest to build, który ma nacisk na dps jednak jeśli ma się problem z maną można pokombinować i na przykład przenieść 2 punkty z Early Frost w Arcane Concentration.
2/3 w Enduring WInter niemalże gwarantują 100% wpływ tego talentu.
Talent Netherwind Presence jest bardzo słaby dla Frosta

Rotacja na początek walki:
Przed Pulem:
Volcanic Potion
W czasie walki:
1 - Mirror Image
2 - Icy Veins + Dopałki (czyli na przykład trinkety albo gloves z Engineering albo Lifeblood Herbalizmu)
3 - Rzuć "Freeze" i od razu po tym -> Deep Freeze (zachowaj narazie drugi stack FoF)
4 - Frostfire Orb
5 - Cold Snap
6 - Frostfire Orb (2 Frostfire Orbs będą w tym samym momencie w powietrzu)
---
6a - Deep Freeze ponownie
6b - "Spam Ice Lance" (gdy dwa FFB Orby Będą w powietrzu to przez następne 15 sekund jest to Twój główny czar)
---
7 - Icy Veins (Gdy tylko pierwszy się zakończy)
8 - Normalna rotacja
W ten sposób powinieneś wystartować z jakimś 20k dps

Lista priorytetów jest następująca:
FFB Orb > Deep Freeze (DF), gdy jest możliwy do rzucenia i Finger of Frost (FoF) na to zezwala > Frostfire Bolt (FFB), gdy Brain Freeze i FoF są aktywne > Ice Lance, gdy aktywny jest tylko Finger of Frost > Freeze > Frostbolt

W prostych słowach należy po prostu rzucać Frostbolta, czasem rzucając FFB w momencie posiadania Deep Freeze oraz Ice Lance podczas samego FoF.

AoE to nadal Blizzard.

Z nowości od patcha 4.0 we froście:
Frostfire Orb
Jest to czar, który zadaje straty na najbliższym pojedynczym przeciwniku podczas podróży (nie robi w tym momencie AoE) i który dzięki talentowi Fire Power wybucha na koniec swej podróży (w tym momencie zadaje AoE damage). Talent Frosfire Orb przemienia Twój Flame Orb we Frostfire. Dzięki temu jego damage wzrasta o 25% (specjalizacja frosta). Dzieki drugiemu punktowy tam włożonemu jego atak spowalnia przeciwnika, wywołując przy tym FoFa oraz Brain Freeza.
Do tego jest resetowany przez Coldsnap

Finger of Frost
Teraz już jest od pojedynczego ładunku i szanse na wywołanie zostały zwiększone dzięki czemu granie Frostem daje więcej zabawy.

Brain Freeze
FFB rzucone pod wpływem Brain Freeze korzysta również z FoF

Piercing Chill
Talent, który powoduje, iż Twoj Frostbolt przerzuca chill effect na dwóch pobliskich przeciwników.

Enduring Winter
Teraz jest to talent zarówno dla Ciebie jak i raidu. Z jednej strony potrafi odnowić Twoją manę, z drugiej zaś rzucany przez Ciebie Frostbolt potrafi wywołać u 10 osób odnowienie many.
Należy przy tym nadmienić, iż pierwszy punkt włożony w ten talent ma wpływ na raid, każdy następny tylko i wyłącznie na Ciebie.

Prime Glyph:
Najważniejsze aby nie przekroczyć podczas doboru glifów 33% crita. Jest to taki critowy soft cap dla Frosta.
Dlatego jeśli masz poniżej 33% crita to najlepszą kombinacją jest:
Glyph of Deep Freeze
Glyph of Molten Armor
Glyph of Frostfire

zaś jeśli powyżej to glif z Molten Armor zastępujemy:
Glyph of Frostbolt
oraz zamiast buffa z Molten Armor uruchamiamy Mage Armor.


3. Mirror Image (MI)
Mirror Image - Czar w Global Cooldown na 3 minuty powodujący stworzenie w okół Ciebie trzech sobowtórów na 30 sekund. Atakują oni Frost Boltami, albo Fire Blastami, a zdarza im się również polimorfia.
W przeciwieństwie do wodnych elementali nie pobierają oni buffów od raidu, lecz bezpośrednio dostosowują się do buffów, które aktualnie posiada na sobie mag.
Jeśli chodzi o dps, to zdecydowanie nie jest to dpsowy czar, chociaz mimo wszystko w ciągu tych 30 sekund potrafią oni zadac 15k damage.
Główną zaletą MI jest to, że na te 30 sekund Twój threat zadawany przez Ciebie znika, co podczas walk z bossami jest bardzo przydatne, gdyż rzucając ten czar na początku walki dajesz sporo czasu tankowi na zgarnięcie threata, gdy Ty w tym czasie w ogóle nie musisz sie o niego martwić zwracając uwagę co chwilę na Omen, tylko skupić się na atakowaniu bossa.
Jeśli nawet przy końcu działania MI nadal jesteś pierwszy w aggro, możesz włączyć Invisibility na ostatnie 3 sekundy działania MI dzięki czemu, akurat gdy one znikną, Twoje aggro bedzie wyzerowane.


4. Profesje przydatne dla Magów
Najlepszą kombinacją wydaje się być nadal Engineering z Jewelcraftingiem. Engi z powodów oczywistych, a JC jest najlepsze do optymalizacji swoich statystyk. Nie należy również zapominać o Leatherworkingu, który może być nawet lepszy od JC.
Tailoring wydaje się nie być już aż tak dobry, a np. Herbalism może być bardzo dobrym dodatkiem dla Arcane.
Do każdej z tych profesji doliczam ile mniej więcej dają Inta na czysto, abyście mieli mniej więcej obraz ich porównania, ale musicie pamiętać, że przy takich profesjach jak JC czy BS możecie wybrać np. inne gemy niż Int w dodatkowe sloty.

Engineering:
Enchanty współpracują z innymi enchantami
Synapse Springs - 480 Int na 12 sec z jednominutowym cooldownem, co daje mniej wiecej średnio 96 Inta (jeśli proc będzie co CD w użyciu).
Z50 Mana Gulper - Zwiększa ilość many, którą odnowi Ci Mythical Mana Potion.
Nitro Boots - Przez 5 sekund biegasz szybciej.
Lightweight Bio-Optic Killshades - Ma specjalne sloty (Cogwheel Socket) i jest naprawde dobrym przedmiotem w drodze do T11.

Jewelcrafting:
3 x Brilliant Chimera`s Eye daja w gruncie rzeczy o 81 Inta anizeli Brilliant Inferno Ruby.

Tailoring:
Lightweave Embroidery - 580 SP na 15 sekund z 35% szansą i jednominutowym CD. Ogólnie rzecz biorąc daje on mniej więcej 78 Inta (jeśli proc będzie co CD w użyciu) i nadaje się głównie na krótkie walki. Im dłuższa walka, tym Tailoring wydaje się być mniej przydatny.

Blacksmithing:
Socket Gloves oraz Socket Bracer dają nam dodatkowo 80 Inta.

Alchemy:
Mixology dodaje do Twojej Flask of Draconinc Mind 80 Inta oraz podwaja długość efektu.

Enchanting:
2 x Enchant Ring - daje razem 80 Inta.

Inscription:
Felfire Inscription - 80 Inta do enchantu na shouldery zamiast zbierania reputacji z Therazane, które daje Greater Inscription of Charged Lodestone.

Leatherworking:
Draconic Embossment - 130 Inta zamiast 65 crita lub 65 haste - korzyść z tej profesji nie może być bezpośrednio porównana w tym momencie z innymi profesjami, jeśli jednak nic się nie zmieni to będzie to jedna z najlepszych profesji na początku Cata.

Herbalism:
Lifeblood - 480 Haste na 20 sec co 2 minutowy CD daje 80 Haste (jeśli proc będzie co CD w użyciu) - korzyść z tej profesji nie może być bezpośrednio porównana w tym momencie z innymi profesjami.

Skinning:
Master of Anatomy - 80 crita - korzyść z tej profesji nie może być bezpośrednio porównana w tym momencie z innymi profesjami.


5. Przydatne Enchanty
Przedstawione poniżej enchanty nie uwzględniają profesji, czyli są to najlepsze możliwości dla każdego maga, a jeśli masz jakąs profesje, to spójrz w dział powyżej i dokomponuj do swoich potrzeb:

Head - Arcanum of Hyjal (revered u Guardians of Hyjal)
Shoulders - Greater Inscription of Charged Lodestone (Exalted u Therazane)
Back - Greater Intellect (od Enchantera)
Chest - Peerless Stats (od Enchantera)
Wrists - Mighty Intellect od (Enchantera)
Hand - Greater Mastery albo Haste (obydwa od Enchantera)
Waist - Ebonsteel Belt Buckle (od BSa)
Legs - Powerful Enchanted Spellthread (od Tailorera)
Feet - Lavawalker (od Enchantera)
Main Hand - Power Torrent (od Enchantera)
Off Hand - Superior Intellect (od Enchantera)


6. Gemy:
Poniżej macie wypisaną listę przydatnych gemów i przy doborze zwróćcie uwagę na build, który wybraliście oraz statystyki, które potrzebuje wasza postać (odpowiednie info w dziale statystyk).

Red:
Brilliant Inferno Ruby

Orange (pasuje do czerwonego i żółtego socketu):
Potent Ember Topaz
Reckless Ember Topaz

Blue:
Rigid Ocean Sapphire

Purple (pasuje do czerwonego i niebieskiego socketu):
Veiled Demonseye

Meta:
Burning Shadowspirit Diamond - wymaga 3 czerwonych gemów w całym ekwipunku.

7. Potrzebne Statystyki
Dane te mogą się zmieniać i będę obserwował zmiany na bieżąco oraz poprawiał informując o zmianach w nowych postach. Na dzień dzisiejszy simcrafty wykazują iż:
Dla FB:
Int > Hit Cap > Haste > Crit > Mastery

Dla FFB:
Int > Hit Cap > Haste > Crit > Mastery

Dla Arcane:
Int > Hit Cap > Haste> Mastery > Crit

Dla Frost:
Int > Hit Cap > Haste > Crit > Mastery


8. Lista Popularnych Addonów

Scorchio2 - Śledzi różne specyficzne dla maga debuffy. Moim zdaniem tego typu addon jest bardzo przydatny, gdyż po odpowiedniej konfiguracji (nawet dźwiękowej) możesz się bardziej skupić na walce, niż obserwowaniu czy masz HSa, albo czy musisz odświeżyć LB.
Class Timer - Jak wyżej, tylko że zrobiony dla wszystkich klas.
power Auras Classic - Kolejny mod podobny do powyższych z tymże posiada on więcej opcji konfiguracji.
Omen Threat Meter - Bardzo popularny mod ukazujący threat.
Deadly Boss Mods - Bardzo dobry addon pomagający podczas walk z bossami.
Recount - Addon za pomocą którego możesz obserwować między innymi swój dps.
Quartz - Popularny addon pomagający zrozumieć zasadę kiedy powinno rzucać się nastepny czar.
Grid - Addon ukazujący okienka raidowe, które możesz konfigurować na wiele sposobów. Mało przydatny addon dla magów, ale dzięki niemu wiesz co się dzieje w raidzie.
Decursive - Addon dzięki któremu śledzisz i czyścisz curses.
Hit Assist for Casters - Mówi Ci o szansach na trafienie przeciwnika oraz o ile mógłbyś sie pozbyć albo potrzebujesz hit ratingu.
Bartender4 - Za pomocą jego możesz ułożyć sobie interface przez co będzie bardziej przejżyscie na Twoim ekranie.
Sexymap - Jak już zajmujesz się udoskonalaniem swojego UI, aby wszystko było bardziej przejrzyste i byś mógł się łatwiej skupić na bossie to polecam ten addon. Służy on do zmiany i konfiguracji Twojej mapy, dzięki czemu widzisz więcej na ekranie.
                                       
                                                                                                                                                                                                  Forum.battlenet.pl

Ostatnio edytowany przez Navaris (2011-02-21 18:36:24)

Offline

 

#2 2011-02-21 18:04:13

Airsoft

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-02-03
Posty: 22
Punktów :   

Re: Dla raidujących magów

Ja mimo wszystko polecam zapoznanie sie z tym artykulem

btw. SimulationCraft nie dziala na systemach 64 bitowych.

Do optymalizacji postaci polecam:

RAWR
oraz
Mr.Robot

ed. (25.02.11)

dobra wiadomosc blizz ma naprawic ignite munching:

If you're a fire mage, chances are good that you've had to deal with an annoying bug that's been dubbed "Ignite munching" -- essentially, you're not getting the full benefit from Ignite due to Venus being in retrograde, or swamp gas reflecting off a weather balloon. Or something. I read the Wowpedia article, and I still don't really understand the bug. But Blizzard does, apparently! And they want to fix it.

Community Manager Bashiok says that the likely route will be simply making it so Ignite can't proc off periodic damage, which in theory shouldn't be a DPS loss at all, since Ignite will actually work at that point. If it does turn out to be a DPS loss, he says they can always adjust fire DPS in other ways.

So when can you expect the change? A future patch, apparently, since Bashiok says that this is the kind of thing they just don't like to hotfix, due to the unintended consequences it might have. At least it's in the pipeline.
wow insider

Ostatnio edytowany przez Airsoft (2011-02-25 10:10:40)


am I rude? yes I am!

Airsoft 85lvl fire mage 6/32/3

Offline

 
  • Index
  •  » Mag
  •  » Dla raidujących magów

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.pg-clan.pun.pl www.dsw.pun.pl www.pokemon-fan-gra.pun.pl www.script0maniacy.pun.pl www.pwo.pun.pl